ABCDE- metoden

1. 1
  2. 2
2011-05-17 19:46
Reg.datum 2011-03-03

Antal inlägg: 21
Omdöme: 12
Citat:
KISSfanSwe skrev:

Extremt kortsammanfattning för oinsatta.
Man bulkar 2 veckor följt av 2 veckors deff. Upprepa.
Tanken är att kroppen under två veckor med kraftigt kaloriöverskott, innan den efter dessa 2 veckor, vid fortsatt bulk, börjar använda kalorierna till att lagra fett istället. Därför byter man till normalt/ underskott av kalorier istället och lägger in mer konditionsträning. SORT OF.

Någon som har erfarenhet om denna metod? Jag tycker den verkar väldigt intressant. Jag har även funderat på vad man isf ska börja med, deff eller bulk - Kom fram till att en liten deff är bäst att börja med.

Läs eat, stop eat av brad pilon finns att ladda ner som pdf-fil överallt på nätet, mycket bra och intressant läsning...

Där beskrivs en metod att fasta 24 timmar 1-3 gånger i veckan. Fungerar jävligt bra måste jag säga, tappar inga muskler!!. Själv så tror jag att du kommer få ut bättre effekt på de. Läs och testa !!
2011-05-22 15:32
Reg.datum 2011-04-12

Antal inlägg: 14
Omdöme: 3
Bara för att kommentera på abcde metoden även om jag är lite sen så bör det påpekas att för att man skall kunna följa någon av dessa deff/bulk metoder som bara görs på så korta tider. Så måste man först ha en grym koll på sin egen kropp för att kunna sköta kosten.

Komm ihåg att det inte bara är kalorier in och ut, du bör även veta hur mkt din NEAT förändras just för dig och liknande :). Så att kunna följa en diet som förespråkar deff och bulk under bara 12 dagar kräver väldigt mycket utav individen :)
  1. 1
  2. 2

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;