Android-app för löpträning: Frågor & synpunkter

1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
2011-05-06 12:09
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 436
Omdöme: 13
Idag släppte vi en beta-version av en app för löpträning kopplad till Dumbbell.se. Du kan även använda den för promenader och cykling.

Funktioner:
- Distans och tempo i realtid
- Karta hur du sprungit
- Grafer på tempo, höjd och hastighet
- Regelbunden röstfeedback (går att stänga av) som berättar hur långt du sprungit och vilket tempo du håller
- Synkronisering med Dumbbell.se. Passen dyker upp i din kalender och du kan även se karta hur du sprungit här på websidan. Framöver kommer fler statistik/graf-funktioner dyka upp här på websidan.

Detta är som sagt en första beta-version så vi tar tacksamt emot felrapporter och synpunkter så att vi kan förbättra appen. Har du några frågor hur något fungerar så använd den här tråden också.

Du kan hitta appen på fler olika sätt:
- Sök på JoggKompis på Market
- Direktlänk
- Barcode:
2011-05-12 17:05
Reg.datum 2011-05-08

Antal inlägg: 3
Omdöme: 1
Hej..
Tack för jätte bra sida..
Kommer appen till iphone?
2011-05-12 18:59
Reg.datum 2008-10-10

Citat:
Metalzed skrev:
Hej..
Tack för jätte bra sida..
Kommer appen till iphone?
Hej! Det är inte planerat närmaste tiden. Men förhoppnings längre fram i tiden.
2011-05-13 16:50
Reg.datum 2011-02-06

Antal inlägg: 10
Omdöme: -1
tar det mycket internet från mobilen ? :)
2011-05-13 18:30
Reg.datum 2011-05-04

Antal inlägg: 12
Citat:
Izabellak skrev:
tar det mycket internet från mobilen ? :)

Nej inte speciellt mycket, beror på hur många pass du vill synkronisera och hur långa dom är. Men om jag får gissa så kanske mellan 100-200kb pass, om du, låt oss säga, sprungit runt1 mil. Det som är bra är att du kan köra appen i offline läge, och sedan när du kommer hem koppla upp dig på ditt wlan och sedan synka alla pass samtidigt.

Detta gör du enklast genom att gå till dumbbell aktiviteten via menyn, och sedan klicka på synkronisera knappen. Då kommer alla dina pass som inte är synkroniserade att skickas till Dumbbell, och du kan direkt efter se och redigera dina pass i kalendern.

Om det är så att du vill försäkra dig om att applikationen inte skickar data till dumbbell när du inte vill, så se till att inte bocka för Automatisk synkronisering i Inställningar.
2011-05-13 21:37
Reg.datum 2008-10-10

Vi har ikväll släppt en ny uppdatering. Förbättringar:

- Snabbare GPS sökning
- Snabbare växling till historik och snabbare navigering inne i historiken
- Fixar till några buggar som drabbat vissa telefonmodeller

Vi har nu även bytt namn på appen till JoggKompis.
2011-05-17 13:48
Reg.datum 2011-02-20

Antal inlägg: 6
Omdöme: 0
Hur kan det komma sig att appen inte går att installera på HTC Desire?? Enligt market hemsidan tillåtet inte appens specifikationer att köras på Desire, vad är det som finns i appen som HTC Desire inte klarar? Är ju sjukt sugen på att testa appen...
2011-05-17 14:04
Reg.datum 2011-05-04

Hej!

Hm låter underligt, kör själv appen på min Desire, och vet flera kompisar som kör den på Desiren. Så för att felsöka lite så tänkte jag kolla vad för version av Android du kör, samt om du har en rootad installation av Android? Försöker du installera den via Market appen, eller via market.android.com?

För att se vad telefonen kör gå till Inställningar -> Om telefonen -> Programvaruinformation. Vad står det under Android-version samt Kernel-version?
2011-05-17 14:19
Reg.datum 2011-02-20

Antal inlägg: 6
Omdöme: 0
Hmm..ja så långt tänkte jag ju inte kan vara det som spökar, kör rootad med Leedroids 3.0.5 ROM Gingerbread alltså Android 2.3.3, jag försöker via market.android.com...

Dock ligger denna ROM ganska nära original versionen av Android 2.3.3 med Sense...så funkar appen på Desire Z och HD och nyare så borde den funka även för mig eller?
2011-05-17 14:35
Reg.datum 2011-05-04

Hm det gjorde det lite svårare.. Tyvärr har jag ingen direkt quick fix atm. Men ska kolla på det. Såg nu att vi även via tråden på Swedroid att vi fått problem med ytterligare en rootad Desire, han hade dock problem med att GPSen inte fick en fix.

Vet att den funkar på en HD 2.2 dock, troligtvis borde det funka om GPSen funkar i andra appar då vi kallar på den via det "normala" sättet. Kan kanske ha något att göra med våra kriterier för GPSen men har svårt att tro det.

Återkommer när jag har mer kött på benen.
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;