|
Medlem sen: 2010-04-03 Län: Västernorrland Inlägg: 3 | Hur ska man veta att man ligger okej med vikten då man tränar mycket?
Jag tränar mellan 3-6 ggr/veckan och väger för tillfället 78, på kvällen efter jag tränat och ätit. Brukar annars på morgonen ligga kring 76kg. Jag är tjej på 22 år och 1.69.
MVH |
|
Medlem sen: 2009-11-26 Län: Östergötland Inlägg: 42 | Gå efter morgonvikten. |
|
Medlem sen: 2010-04-03 Län: Västernorrland Inlägg: 3 | Okej, men vad är "normalt" att väga när man tränar mycket och är aktiv?Någon som har en aning? |
|
Medlem sen: 2009-11-26 Län: Östergötland Inlägg: 42 |
Räkna ut ditt BMI:
http://apps.who.int/bmi/index.jsp?introPage=intro_3.html
Det kan vara lite missvisande beroende på din kroppssammansättning. Vad som är normalt för en tränande person är svårt att säga. |
|
Medlem sen: 2009-05-31 Län: Blekinge Inlägg: 21 | Absolut bäst sätt för att veta hur mycket en aktiv människa bör väga är att använda en spegel istället för en våg. |
|
Medlem sen: 2010-04-03 Län: Västernorrland Inlägg: 3 | okej, sant så sant! |
|
Medlem sen: 2010-04-13 Län: Skåne Inlägg: 2 | vill man absolut "veta" så gör en mätning av kroppsfettet. Enkelt. Inte med en våg utan med calipper. En 7 punkters mätning ger ganska tydliga resultat. Om det sen är användbar info beror på vad du vill uppnå med träningen. Vikten är som tidigare sagts oväsentlig.
Lycka till  |