Angående Kostregistrering

2010-03-27 14:45
Reg.datum 2010-03-24

Antal inlägg: 5
Omdöme: 0
Hej!

Är ny här och vet ej om detta tagits upp tidigare. Jag skulle vilje kunna lägga in flera kostregistreringar per dag så att man kan se hur stort intaget är för frukost/lunch/mellanmål/middag/kvällsmål separat, men man ska även kunna se det totala intaget. Det blir lite lättare att se vad man har ätit och vad näringsinnehållet för en enskild måltid är.

MVH
Ted
2010-03-27 17:06
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
Hej!

Jag lägger med det på "att göra"-listan. En utmaning med det är dock att försöka bibehålla ett enkelt användargränssnitt.

Mvh Calle
2010-03-27 17:30
Reg.datum 2010-03-24

Antal inlägg: 5
Omdöme: 0
När man tittar på översikten av kostregistrering så kanske man kan göra det möjligt att skapa rubriker i livsmedels-spalten (t.ex. frukost,lunch,middag), sedan med hjälp av drag-and-drop så lägger man till dom valda livsmedel under respektive rubrik, när rubriken Frukost är markerad så visas endast näringsinnehållet för livsmedel under den rubriken. Nu tänker jag bara högt, du kommer säkert på en bra lösning på det hela som är användarvänligt.

MVH
Ted
2010-03-28 08:37
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
Tack! Ja, drag-and-drop för att kategorisera kan nog fungera. Kommer ha dina förslag i åtanke när jag börjar jobba med kostdelen.

Mvh Calle

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;