Åsikter på mitt träningsschema

2009-01-14 14:08
Reg.datum 2009-01-13

Antal inlägg: 2
Omdöme: 0
Har börjat träna seriöst igen. Tidigare har jag tränat ganska mycket på gym genom åren men känner att respons och feedback kan vara bra. Fotboll har tagit mycket tid förut vilket gjort att styrketräningen blivit mer säsongsbetonad. Nu ska jag satsa lite mer och försöka hålla i året runt. Året har börjat bra och jag är i hyfsat god form. Målet är att behålla vikten 80-83kg men att lägga på mig mer muskler och bli mer "fit".

Jag varierar veckorna med att köra tungt 3-4 och sedan ta 1-2 lite lättare veckor.

Måndag: Bröst, vader, mage
Lutande bänkpress 4set
Bänkpress 3set
Cable-cross 2set
Sittande pressar 2set

Stående vadpress 3set
Sittande vadpress 3set

Crunches 3set

Tisdag: Rygg, biceps
Stångrodd 4set
Latsdrag 3set
Ländrygg 3set

Stångcurl 3set
Stående hantelcurl 3set

Onsdag: Axlar, förbränning
Hantellyft åt sidan 3set
Sittande pressar 3set
Baksida i Cable-cross 3set
Framåtlutande hanltelyft 3set

20 min crosstrainer/promenad

Torsdag: Ben, mage, förbränning
Benspark 3set
Benpress 3set
Lårcurl 3set

Situps (åt sidan) 3set

20 min crosstrainer/promenad

Fredag: Biceps, triceps
Skivstångscurl (Z-stång) 3set
Skottcurl (enarms) 3set
Stående hammercurl 3set

Dips 3set
Pushdown 3set
Kickbacks 3set

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Ungefär så här ser en träningsvecka ut för mig.
2009-01-19 15:50
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
Jag tycker det i stort ser väldigt bra ut. Du har spridit ut muskelgrupperna väl.

Det enda man skulle kunna anmärka på är att du kör biceps två gånger på samma vecka. Du skulle kunna plocka bort de specifika bicepsövningarna från ryggpasset eftersom biceps ändå får en hel del stryk där.
2009-02-12 09:45
Reg.datum 2009-01-13

Antal inlägg: 2
Absolut! Körde så här under en lite "komigång" period men har nu plockat bort det och kör biceps en gång/vecka.
2009-04-09 16:17
Reg.datum 2009-04-09

Antal inlägg: 5
En sak man måste tänka på är att byta övningar med jämna mellanrum! påpekar strakt att KROPPEN FÅR INTE VÄNJA SIG vid övningarna som man håller på med, det kommer resultera i att du inte får ut en lika effektiv träning! Glöm inte att äta rätt heller före och efter =) GLHF
2009-09-20 20:25
Reg.datum 2009-09-20

Antal inlägg: 4
Som thelastife säger att byta.. men även I vikt.. Kör en eller två veckor med lättare vikt och med Reps om du nu kör tungt annars.. Plus att ha en Vilo vecka kan vara Gött.. både för dig och din kropp.. Om du nu kör riktigt tungt

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;