Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 24
|
Hej allihopa!
För mig är protein den beståndsdelen i kosten som jag är mest noggrann med. Försöker att få i mig protein i sammanband med varje mål, alltså 5 ggr/dag + före och efter träning. Jag skulle gärna vilja ha förslag på riktigt bra proteinkällor som är värda att satsa på. Då menar jag naturliga eftersom jag redan har whey 80-pulver. I dagsläget satsar jag på följande:
Ägg
Mjölk och fil (mest innan läggdags för att få i mig långsamt protein)
Tonfisk
Keso
Whey 80 (tar det även som mellanmål)
Ost
Är i stort sett mina dagliga proteinkällor. Sedan tillkommer givetvis protein från kött, fisk eller fågel vid huvudmåltiderna.
Vad tror ni om att blanda 2 dl mjölk, äggvita och Whey 80 efter gymträning? Kom på ideen idag. Borde vara utmärkt eftersom det är tre olika proteinsorter. Har dock ingen aning än hur det smakar .
Tacksam för tips |
Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
|
Tycker du täckt in många bra källor. Här är några till:
Kidneybönor
Kalkon (som pålägg)
Nötter |
Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 24
|
Ok, bra källor det också, men inte jätteintresserad av nötter som proteinkälla pga det höga energiinnehållet även om fettet i nötter sägs vara bra. |
Reg.datum 2009-11-22
Antal inlägg: 15
Omdöme: 0
|
Havregryn är utmärkt proteinkälla som är billig, blanda tex 2 dl havregryn + 250 gram kvarg + 30 gram vassleprotein till frukost.
Personligen baserar jag intaget på.
Kyckling
Lax
Torsk
Köttfärs
Ägg
Bönor
Havregryn
Vassle
Kasein
EAA
Mjölk
Kvarg
Keso
Men efterträningen är de helt onödigt å blanda ner sådär mkt om du vill göra, räcker gott och väl med antingen 10 gram EAA lr 30 gram vassle. Personligen blandar jag äver ner kring 20 gram malto. |
Reg.datum 2009-11-14
Antal inlägg: 65
Omdöme: 0
|
Räkor, kräftor, ägg, Keso, bönor, nötfärs (10% fett maximum) , kyckling , strutskött (mycket kreatin där även) osv osv. Finns mycket o nämna  |