Fel kost?

2011-09-13 17:47
Reg.datum 2011-07-25

Antal inlägg: 3
Omdöme: 0
Jag har ett problem.. Jag vet inte om jag ska kanske byta ut ngt mot de jag äter, för de känns som de inte händer ngt på vågen, och då tränar jag ändå minst en timme varje dag. I början gick jag ner, men nu verkar det stå still.

Äter ungefär likdant varje dag, det består av hallon, naturell yoghurt och kanel till frukost (Ibland kvarg, fun light o kanel), mellis - en knäckemacka och ett glas naturell yoghurt. Middag - keso och ngt kött ( för det mesta färs, lax eller kyckling) Mellis - en frukt. Kvälls mat - Keso, sallad och ngt kött.

Brukar lyxa till de rätt ofta med sweet chili sås, och majs. Men ngt sånt lite kan väl inte göra en så stor grej? Är de ngt jag äter som är helt fel, eller finns de nggt bättre som jag kan göra?
2011-09-14 11:49
Reg.datum 2009-11-26

Antal inlägg: 173
Omdöme: 42
Gör en liten förändring i kosten, minska lite till.

Eftersom du har gått ner i vikt har ditt enegibehov minskat, du har lite mindre kroppsmassa att förse med energi, och den mängden du äter nu håller dig viktstabil.
Ta inte bort något. Som exempel kan du minska ner lite på såsen eller ta lite mindre kvarg.
2011-09-21 11:54
Reg.datum 2011-09-21

Antal inlägg: 4
Omdöme: 1
Jag föreslår att du lägger till mer fett så du blir mätt och istället tar bort allt bröd och stärkelse. Man behöver inte äta så ofta, brukar räcka med 2 ggr per dag, om man äter mkt fett klarar man sig längre och du tappar suget helt på kolhydrater. Perfekt:)
2011-09-22 23:44
Reg.datum 2011-02-07

Antal inlägg: 20
Omdöme: 18
Jag skulle avråda dig från att bara äta 2 ggr om dagen, men som sagts innan så äter du nog precis lika mycket som du gör av med och därför går du inte ner.
Mår du bra på den kosten du äter nu så ska du inte ta bort någonting, utan helt enkelt bara minska litet på mängden. Ta inte bort alla kolhydrater då du tränar varje dag, men strunta helt i de snabba kolhydraterna. Kom däremot ihåg att det även är viktigt att kunna lyxa till det ibland, annars så tröttnar man och i värsta fall ger man upp.

Testa någon annan träningsform också. Bygger du litet muskler så ökar din förbränning, bli inte rädd om du till att börja med går upp ett par kilon då muskler väger mer än fett. Fortsätter du sedan med styrketräning och den konditionsträning du gör idag så kommer du att gå ner i vikt, samtidigt som du kan äta mer än vad du skulle ha kunnat annars.

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;