Reg.datum 2010-08-15
Antal inlägg: 96
Omdöme: 43
|
Jag är väldigt skeptiskt till så kallade "fatburners" som finns i hur många varianter som helst. Ha dock provat ett par sorter av de med högt koffeininnehåll, och visst blir man varm, pigg och svettig men inte mycket mer än så. Tror helt vanliga koffeintabletter funkar lika bra, och är billigare. (jag dricker inte kaffe kan jag ju tillägga).
Läste någonstans att kalcium hjälper kroppen att bränna fett, tar redan kalciumtillskott för att det är bra för skelettet, om de gör något positivt på förbränningen vet jag dock inte. Men det är ju i alla fall inget tillskott som är farligt att ta.
Men nu undrar jag, finns det något tillskott som faktiskt har en bevisad effekt på fettförbränningen? |
Reg.datum 2011-03-21
Antal inlägg: 4
Omdöme: 0
|
Finns inga lagligt fungerade fettförbännande tillskott.
Mindre kalorier är det enda som gäller.
Om det är du på bilden så behöver du inte gå ner i vikt ;-) |
Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 25
|
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att proppa i mig fettförbränningstillskott. Sådana som innehåller rikligt med koffein, eller andra substanser som gör kroppen "högvarvig", brukar kunna höja blodtrycket.
Det är precis som Foolface säger, mindre kalorier. Ett sätt att optimera fettförbräningen är att sträva efter god insulinkänslighet. Träning är det bästa sättet att förbättra denna förmåga och tänk på att äta kolhydrater tidigt på dagen och direkt efter träning - när insulinkänsligheten är på topp. På kvällen, när insulinkänsligheten är som sämst, plockar jag bort kolhydraterna helt. |
Reg.datum 2010-08-15
|
Citat: Om det är du på bilden så behöver du inte gå ner i vikt ;-)
Det är jag på bilden, och du har rätt, jag behöver inte gå ner i vikt. MEN det som inte syns på den bilden är min kraftiga bakdel som jag försöker minska ner något, men eftersom jag inte är överviktig så är det mycket svårt att få ordning på röven. Vi tjejer "ska" ju dessutom ha lite extra på rumpa och lår har naturen bestämt... :/ |
Reg.datum 2011-03-21
Antal inlägg: 4
Omdöme: 0
|
Är det inte som så att just bara DU tycker röven är stor?  |
Reg.datum 2011-07-01
Antal inlägg: 12
Omdöme: 1
|
Vill du öka fettförbränningen kan du ta ett tillskott av testosteron. Finns en produkt som heter 7-keto från Body Science som funkar riktigt bra, har själv användt den och den innehåller inga konstigheter. andra bra fördelar med en Testosteronökare är att sexlusten stiger och man får bättre psykisk välbefinnande. |
Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 25
|
Jo, det stämmer att fettförbränningen ökar, men du är väl medveten att vi börjar närma oss dopningspreparat när vi kommer in på tillskott av testosteron? Anabola steroider är ju syntetiskt testosteron...
Kan även nämna att kroppen strävar efter balans och för att kompensera för ökningen av testosteron kommer den producera mindre testosteron själv. Jag skulle verkligen avråda alla att börja mixtra med hormonbalansen eftersom det kan få mkt otrevliga konsekvenser. |
Reg.datum 2011-07-01
Antal inlägg: 12
Omdöme: 1
|
Testosteron tillskott är lagligt såvida det inte innehåller olagliga ämnen. Och nej, kroppen kommer inte att sluta producera testosteron om man inte har överdoserat under en längretid. OCH det är ingen fara sålänge man har kommit ut ur puberteten. Jag har kört på 7-Keto i två år och har inte fått en enda biverkning, BARA posetiva effekter. |
Reg.datum 2010-08-15
|
Citat: Vill du öka fettförbränningen kan du ta ett tillskott av testosteron. Finns en produkt som heter 7-keto från Body Science som funkar riktigt bra, har själv användt den och den innehåller inga konstigheter. andra bra fördelar med en Testosteronökare är att sexlusten stiger och man får bättre psykisk välbefinnande.
Är inte intresserad av att käka några hormonpreparat för att möjligtvis få en bättre fettförbränning. Sen tror jag knappast att 7-keto har den fantastiska effekt som den lovar, precis som de flesta tillskott på marknaden så tror jag effekten är ganska blygsam, bara plånboken som blir tunnare tror jag!
Och varför tror jag det? Jo, jag läste lite om just detta tillskottet och fick veta följande:
Fördelar med Body Science 7-Keto:
* Kan minska det muskelnedbrytande hormonet kortisol.
* Kan öka återhämtningen.
* Stimulerar eventuellt koncentrationsförmågan och minnet.
* Hjälper eventuellt vid trötthet och verkar uppiggande.
* Kan vara lusthöjande för både man och kvinna.
Tycker att denna information tyder ganska ordentligt på att detta är en ganska tveksam produkt. |