Reg.datum 2011-07-25
Antal inlägg: 3
Omdöme: 0
|
Jag har ätit GI nu i ungefär fyra veckor, har fuskat lite men inte speciellt mycket. Har motionerat i princip varje dag. Har gått ner cirka 3 kg. När jag väger mig på fredagen väger jag mindre än vad jag gör när jag väger mig på söndagen och då har jag ändå motionerat mer än vad jag gör i veckan + ätit som jag brukar göra i veckorna.. Vad beror detta på? Ska jag ändra något, eller visar sig detta på vågen efter ett tag.. Sen undrar jag även om det är bättre att gå kanske 6 dagar i veckan, än att exempel löpa? Vill gå ner ngr kg till så behöver alla råd!  |
Reg.datum 2009-11-26
Antal inlägg: 173
Omdöme: 42
|
Vad det beror på är svårt att veta utan att se exakt vad du stoppar i dig. Det kan finnas massor olika orsaker. Till exempel att du int väger dig samma tidpunkt som annars, du kan ha ätit olika mycket kolhydrater, druckit mer vatten, festat, vågen kan ha stått snett... tyngre byxor/tröja?
Vågen är egentligen ett ganska osäkert verktyg sett på kort tid (dagar) men en ganska bra tendensvisare på längre sikt (veckor).
Vänta några dagar till innan du ändrar något.  |
Reg.datum 2011-08-15
Antal inlägg: 1
Omdöme: 0
|
Om du ligger på ett stadigt kcalunderskott under en längre (!) period kommer du självfallet tappa i vikt. Det kluriga med vågen är att den inte är viktminskningen inte är linjär för alla (om ens nån).
Kör vidare och utvärdera om en-, två veckor och går du fortfarande inte ner så äter du helt enkelt mer än du gör av med. Är alltid kcal in vs ut som gäller i "långa loppet"!
Som tröts så kan jag meddela att jag kan diffa över 6kg på 24h beroende på vad jag ätit. Det är till 90% alltid vätska jag lägger på mig och inget att nojja över som tur är, för det pissar jag ur mig på ett par dagar!  |