Hjälp med motivationen!!!
|
|
Reg.datum 2010-08-08
Antal inlägg: 2
Omdöme: 1
|
Tips på vad andra brukar göra/tänka om man hamnar i en svacka och det känns som inget går bra på gymmet????? Blir bara på dåligt humör och motivationen dalar |
Reg.datum 2011-08-09
Antal inlägg: 5
Omdöme: 0
|
Testa nya träningsformer som inte nödvändigtvis innefattar gymmet. Sånt kan ju vara uppfriskande och därmed göra att man hittar motivationen och så småning om även gym-peppen igen  |
Reg.datum 2011-08-10
Antal inlägg: 3
|
Tänker på hur jobbigt det är att "börja om" på gymmet... Byter övningar med jämna mellanrum (dock inte basövningar). Eller som föregående... byter träningsform ett tag. |
Reg.datum 2010-08-15
Antal inlägg: 96
Omdöme: 43
|
Håller med övriga. Byt övningar eller helt enkelt träningsform ett tag för att få ett uppsving i motivationen.  |
Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 25
|
Att ändra träningsupplägget gör gott för både motivationen och resultaten |
Reg.datum 2009-11-26
Antal inlägg: 173
Omdöme: 42
|
Jobba mot tydliga mål. På kort och lång sikt. Det kan ta udden av motivations- och humörsvackor, de kommer hos alla.
Fördelen med att träna med en förutstakad progression. "Man" går ner och gör det som står på pappret. Kanske inte det bästa träningspasset, men man har ändå gjort något som tar en ett steg närmare målet. Efteråt har man en skön känsla i kroppen och kan vara ganska nöjd.
Tränar man väldigt ofta kan en lösning vara att minska träningsmängden.
Sen är inte alla träningspass roliga. Det är inte alltid roligt att peta näsan eller gå på muggen heller, men det är saker som måste göras.  |
Reg.datum 2010-08-08
Antal inlägg: 2
|
Tack för alla svar Absolut håller jag med er oxå Bara att sätta upp en ny plan och även om det går tungt är ju känslan efter ett träningspass alltid skön Livet kan inte alltid vara enkelt och det är ju när det går neråt man inte får ge upp Tack för att ni finns |
Reg.datum 2009-08-30
Antal inlägg: 8
|
Mitt råd som funkat för mig är att undvika att köra några set till absolut max (ha gärna 1-2 reps kvar att ge när du avslutar övningen).
Vidare bör du variera repsantalen på träningspassen. Ett pass kör du 3-5 reps med kortare vila och fler set per övning, nästa pass runt 10 reps lite längre vila och mindre antal set per övning, nästa pass tillbaka till 3-5 reps.
Kör aldrig exakt samma övning mer än 1 gång per vecka då det lättare leder till överträning och omotivation, men gärna samma muskelgrupp 2ggr/vecka.
Håll dig till basövningar så mycket det går med fria vikter. |
Reg.datum 2011-11-16
Antal inlägg: 19
Omdöme: 2
|
Har precis själv varit i en motivationssvacka och jobbar mej ur!
För mej är resultat viktiga, och nu har jag kört på rutin aldeles för länge, kollar i loggen och ser att jag kört på samma vikter länge nu. Dax att göra något åt det, med resultaten kommer glädjen. Har nu skapat ett helt nytt program och nya målsättningar. Och framför allt bestämmt mej för att inte bara gå och köra utan att utmana mej själv hela tiden.
Ex Om jag kan göra 8x4 på en vikt så skall det höjas, sen kör jag ny vikt tills jag kan göra 8x4 på den sedan höja igen. |
Reg.datum 2011-11-15
Antal inlägg: 1
|
Ta en vilovecka från gymmet och gör något annat du gillar. |