HJÄLP!!!

2011-12-06 13:32
Reg.datum 2011-03-05

Antal inlägg: 25
Omdöme: 6
jag håller på få smått panik här hemma..
jag har under sommaren flyttat upp på ett "berg"..
så det är ganska dryyyga promenader att ta...
myyycket flås o pust vill ja lova, i alla fall uppför. hehe..
ändå, så gör jag det, varje dag.. så klart, jag vill ju vara i form.
gör väl lite situps då och då oxå...

nu är grejen den, att jag "växer" på vågen, och även måttbandet.
hur kan detta komma sig!?
får lite panik, för det går ju åt HELT FEL HÅLL!
hjälp mig. :(
2011-12-07 13:13
Reg.datum 2010-10-24

Antal inlägg: 48
Omdöme: 11
Om du motionerar mycket och ändå går upp i vikt i fett så äter du helt enkelt för mycket. Kcal in minus kcal ut=viktuppgång.
2011-12-07 13:59
Reg.datum 2011-03-05

hur vet jag vad som är rätt o fel då? för man behöver ju fett för att kunna göra av med fett.. :S
2011-12-07 14:58
Reg.datum 2011-10-23

Antal inlägg: 2
Omdöme: 0
Väldigt få svenskar idag blir feta av just fett. Ta istället en titt på vilka snabba kolhydrater du får i dig på en dag - godis, dricka, bröd osv. Använder du verktygen på den här sidan kan du få en bra överblick över hur många kalorier du får i dig på en dag, så mitt råd är att du använder dem i någon vecka och ser vad du får fram.
2011-12-07 17:46
Reg.datum 2011-03-05

godis äter jag inte så mycket utav... eller, mja det är väl kanske chips som kan va en liten del av boven.. men jag har ALLTID ätit *samma sorts mängd* hela livet kan man säga.
dricka.. har jag även BYTT från Cola till Ramlösa... och ramlösa är väl inte speciellt farligt? :S
har väl visserligen slutat röka för ca 2 månader sedan.. men inte äter jag MER för det... :S jag motionerar ju mer..

vilket som.. så har jag tagit graviditetstest, och det är helt uteslutet, har tid hos doktorn till nästa vecka.. jag avskyr att gå till doktorn och gör detta INTE i "onödan"(MAXimalt 1 gång per år om ens d.), så man kan väl kanske förstå att jag är *nojjig* hehe... det är ju så klart även andra faktorer i det hela som får mig att bli orolig.. men hade hoppats på att det inte skulle hänga ihop.

men ja jag ska nog kanske ta o börja me dessa *verktyg* här, om jag luskar ut hur jag får reda på måtten utan våg.. :S
2011-12-08 10:51
Reg.datum 2009-11-26

Antal inlägg: 173
Omdöme: 42
Du överskattar motionen och underskattar maten du stoppar i dig.

Man behöver inte äta fett för att förbränna fett. Man behöver fett för att kroppen ska kunna ta tills sig av fettlösliga vitaminer, bland annat. Det man behöver för att förbränna är att börja ta motionen på allvar, och inse att det är jobbigt och kan ibland göra ont, riktigt ont.
Utöver de jobbiga promenaderna du gör nu så kan du lägga till två eller tre ännu jobbigare joggingrundor i veckan.

astics råd om att sätta dig ner och lära dig använda verktygen du har här är ett bra råd. Då kan få en "aha".... men utan våg så blir det inget bra, du kan hitta bra vågar för ~100kr, finns att skicka efter från nätbutik.

Ramlösa är inte farligt, det är inte coca-cola heller såvida du inte häller i dig lika mycket cola per dag som en dikalv hinkar i sig mjölk. Det är sånt man kan ta reda på tack vare våg och verktygen här på dumbbell. :)

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;