Hur gör jag med mina pulver?
|
|
Reg.datum 2011-03-13
Antal inlägg: 1
Omdöme: 0
|
Har några frågor om kosttillskott å hur jag ska använda dem på bästa sätt. Jag har för tillfället proteinpulver (whey-80) och en Gainer.
Frågorna är följande:
Är Whey-80 ett bra protein att ta på kvällen innan sängdags?
Ska jag ta Whey eller gainer efter styrketräning? Har fått för mig att det är bättre med Whey och banan än en gainer då jag inte är ute efter att gå upp i vikt.
Behöver jag ens använda mig av gainer eller klarar man sig bra på protein om jag bara kör styrketräning?
Har ni några tips på andra tillskott som kanske skulle passa mig bättre? |
Reg.datum 2011-08-07
Antal inlägg: 17
Omdöme: 1
|
Efter träning är det viktigt att man får i sig både protein och kolhydrater för man kan säga att musklerna är skadade efter ett träningspass å behöver då ny energi för att bygga upp å orka mer. |
Reg.datum 2008-10-29
Antal inlägg: 1
|
Hej
Är du inte ute efter att gå upp i vikt är gainer onödigt.
Whey 80 som du använder har en liten blandning av protein och kolhydrater (inte som whey 100 som är enbart protein).
Om du vill ha ett protein som är bra att ta innan sänggång som utsöndras sakta i kroppen så är det kaseinprotein som gäller kan rekommendera Nightpro från starnutrition det använder jag.
Hoppas detta var till hjälp.
Mvh Emanuel |
Reg.datum 2011-12-09
Antal inlägg: 2
|
Gainer är aldrig onödig allt hänger på hur din kost ser ut övriga tiden
bara för att fu dricker gainer behöver inte betyda att du kommer gå upp i vikt så vida du inte tar den ut över din dagliga kost.
Gainer eller bra måltid efter passet funkar fint så e de upp till sig fall du äter eller drar i dig en gainer.
Lycka till |
Reg.datum 2011-11-16
Antal inlägg: 19
Omdöme: 2
|
Bygger du rijtigt seriöst så tycker jag absolut att du ska ha en gainer efter passet, typ gainer pro med snabba kolhydrater. Man brukar generellt skilja på återhämtnings gainer och viktöknings gainer. En gainer om dagen direkt efter passet med snabba kolhydrater blir man inte fet av. Men du ska absolut inte utesluta proteinet, du kan dricka din whey80 lite senare efter passet för att säkerställa att du får i dej riktigt med protein. Protein innehållet i whey 80 kontra whwy 100 skiljer sej inte nämnvärt med tanke på priset som är nästan det dubbla så räcker whey 80 mycket väl. |