Kaloriförbränning H.I.T

2011-10-26 13:58
Reg.datum 2011-02-11

Antal inlägg: 9
Omdöme: 0
Någon som vet hur många kalorier man bränner när man kör H.I.T i 45 minuter? Tack på förhand!
2011-10-30 11:29
Reg.datum 2011-05-10

Antal inlägg: 1
Omdöme: 1
Det är väldigt olika från person till person. Sen beror det också på hur hårt du kör, dvs. hur tunga vikter du belastar kroppen med. Men HIT är en väldigt bra träningsform för att förbränna kalorier.

En enu bättre form som jag skulle rekommendera (som jag själv använder mig av när jag är inne i DEFF perioden) är HIIT, högintensiv intervallträning. Det är en träningsform som jag tycker sjukt mycket om, väldigt rolig och man kan ställa in löpmaskinerna på den formen också.

Ifall vi går tillbaka till ämnet så spelar längd, vikt, kön, m.m. roll för att kunna berätta ungefär hur mycket man förbränner. Ifall det är så att du inte märkt någon skillnad efter ganska många HIT träningar skulle jag kolla kosten jag äter OCH ifall det inte är något fel på den hade jag bytt metod. Prova HIIT då, den hjälpte mig och den hjälper säkert dig också!
2011-11-03 08:40
Reg.datum 2011-02-11

Antal inlägg: 9
Citat:
RamoMislimi skrev:
Det är väldigt olika från person till person. Sen beror det också på hur hårt du kör, dvs. hur tunga vikter du belastar kroppen med. Men HIT är en väldigt bra träningsform för att förbränna kalorier.

En enu bättre form som jag skulle rekommendera (som jag själv använder mig av när jag är inne i DEFF perioden) är HIIT, högintensiv intervallträning. Det är en träningsform som jag tycker sjukt mycket om, väldigt rolig och man kan ställa in löpmaskinerna på den formen också.

Ifall vi går tillbaka till ämnet så spelar längd, vikt, kön, m.m. roll för att kunna berätta ungefär hur mycket man förbränner. Ifall det är så att du inte märkt någon skillnad efter ganska många HIT träningar skulle jag kolla kosten jag äter OCH ifall det inte är något fel på den hade jag bytt metod. Prova HIIT då, den hjälpte mig och den hjälper säkert dig också!

Tack så mycket!
Jag har sett resultat från HIT, men skulle vilja veta hur mycket det förbränner då jag har en kostplan. Men får väl gå och kolla det ;)
2011-11-08 13:08
Reg.datum 2011-08-18

Antal inlägg: 2
Ursäkta en kanske dum fråga... men vad är HIT?
2011-11-09 18:36
Reg.datum 2010-10-24

Antal inlägg: 48
Omdöme: 11
Citat:
Mieka skrev:

High Intensive Training
2011-11-10 06:01
Reg.datum 2011-08-18

Antal inlägg: 2
Citat:
hugok skrev:
Citat:
Mieka skrev:

High Intensive Training

Så klart!!!
Tack. :)

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;