Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
|
Gick ett prova-på-pass idag för klättring på Klätterfabriken i Göteborg. Kostade 200kr / person för en timme. Vi var två personer och en instruktör, så man fick klättra mycket av tiden.
Rekommenderas varmt! Var jättekul, så kommer troligen gå en riktig kurs i december
Finns det fler som testat på eller regelbundet klättrar här? |
Reg.datum 2008-10-10
|
Eftersom jag gillade klättringen så mycket så bokade jag in mig på en klätterkurs. Så idag var jag på Fysiken i Göteborg. Kostnad 650 kr (750 kr för icke-medlem på Fysiken), då är det två tillfällen á 3,5 timme. Alltså totalt 7 timmar. Det var 13 personer och två instruktörer.
Innan kursen jämförde jag med klätterfabriken. Där var det samma kostnad fast bara 2*2 timmar. Dessutom får man på Fysiken både topprepsklättring och ledklättring i samma kurs, medan klätterfabriken hade detta i två separata kurser. Efter kursen är klar får man certifikat så man kan träna på alla inomhusväggar i Sverige.
Kursen var riktigt bra (åtminstone första halvan som jag gjort hittills). Man fick dels en del teori och sen mycket praktik. Väggarna var väl lite tråkigare än klätterfabriken, men när man har fått certifikatet är det ju inget som hindrar en från att klättra på andra ställen.
Återigen kan jag verkligen rekommendera att testa på klättringen om man inte gjort det! Fast välj i så fall Klätterfabriken hellre än Fysiken om det gäller ett prova-på-pass och inte hela kursen. |
Reg.datum 2009-05-31
Antal inlägg: 25
Omdöme: 0
|
Jag är duktigt sugen på att börja klättra men tyvärr bor jag i helt fel del av Sverige så vitt jag vet. Har letat runt som fan, men hittar ingenting, varken om inomhusklättring (vilket är det jag vill, till en början) eller utomhusklättring (bergs-). Har du en aning om något ställe i södra Sverige Calle? Jag bor i Blekinge och är sjukt sugen!  |
Reg.datum 2008-10-10
|
Här finns en lista på klättringsställen: http://www.8a.nu/yellowPages/Main.aspx?CountryCode=SWE
Dock ser det väl lite tunt ut med ställen runt Blekinge. |
Reg.datum 2009-05-31
Antal inlägg: 25
Omdöme: 0
|
Tack tack! Enda verkar vara i Kalmar (runt 10 mil). Men sen vet man ju inte om det är något att ha.. Synd att det inte är mer spridning även i mindre län. |