Reg.datum 2010-11-14
Antal inlägg: 3
Omdöme: 0
|
Hej! Fick för 2 veckor sedan en inflammation i knät och gick till läkaren för att tömma knät på vatten. Svullnaden gick ner lite men det fortsatte ömma och jag kunde inte böja på knät förens den här veckan.
Nu vill jag kunna börja springa så fort som möjligt. Som det ömma fortfarande på baksidan i knät och ibland strålar det ner i benhinnorna.
Undrar bara om någon har varit med om detta? Och isf hur långt tid tog det att bli återställd? Och har ni några tips på rehabövningar? |
Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 436
Omdöme: 13
|
Hej!
Om du har möjlighet tycker jag du ska söka upp en sjukgymnast med inriktning på idrottsskador. De kan hjälpa dig med övningar och även säga när det är lämpligt för dig att börja springa igen. Har själv fått mycket hjälp med min axel av en sjukgymnast.
Det är oftast billigt med sjukgymnastik också (80kr/gång) eftersom det är subventionerat av staten.
Mvh Calle |
Reg.datum 2011-05-11
Antal inlägg: 1
Omdöme: 0
|
Hur vet man om man har knäinflammation. Jag har knappt kunnat börja knäna på mer än 1år. Har fruktansväd smärta som inte vill ge med sig ingen ingen verkar veta vad det kan bero på. |
Reg.datum 2009-11-26
Antal inlägg: 173
Omdöme: 42
|
Det vet man inte. Om smärtan är fruktansvärd borde du nog gå till vårdcentral, söka hjälp av läkare. |