Kolhydrater nära 0 + intermittent fasta.

1. 1
  2. 2
2011-12-18 18:10
Reg.datum 2011-08-22

Antal inlägg: 8
Omdöme: 3
Ursäkta mig men; vem har sagt att någon som håller på med seriös träning ska sluta äta bra kolhydrater?
2011-12-18 23:11
Reg.datum 2011-12-06

Antal inlägg: 2
Omdöme: 0
det är inte de långsamma kolhydraterna man ska skippa, det är de snabba. Och har man inte målet att gå ner i vikt behöver man inte bry sig så mycket...
2012-01-04 11:25
Reg.datum 2012-01-04

Antal inlägg: 1
Omdöme: 0
Alla kolhydrater, både snabba och långsamma, höjer blodsockret och utlöser därmed en insulinutsöndring. Insulin är ett av kroppens starkaste tillväxthormon, har jag fått lära mig, så därför blir det svårt att förbränna kroppsfett med insulinpåslag. Dessutom är det fantastiskt skönt att slippa blodsockersvängningarna med LCHF-kost! Mitt blodsocker är så jämnt o fint numera (går bara på min känsla, har inte mätt det) och därmed slipper jag dessa sug-attacker utan får mer normala hungerkänslor efter 5-6 timmar. Min uppfattning om LCHF-kost är att då äter man max 20g kolhydrater om dagen! Intressant är Björn Perrys erfarenheter av LCHF: samma resultat vid tävlingar o träning, men mycket friskare! Både från sjukdomar och skador!
  1. 1
  2. 2

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;