|
|
Medlem sen: 2010-01-20 Län: Västra götaland Inlägg: 7 | Tja..
Hur gick det på ditt spinningpass i lördags??
Jag har vilat hela helgen..Min kropp behövde verkligen vilan kännde jag..så i morse tog jag nya tag på morgon träningen. Och jag orkade så himla mycket mer än i torsdags då jag misslyckades totalt. Jag hade mer kraft och ork både i styrkan och fyspasset..grymt
Drack även mitt protein dryck efter nu..haha ingen god smak men men bara att dricka upp och se glad ut... Får prova en annan smak när det tagit slut Skall bli kul å se om det blir någon förändring!
Ja jag vet att jag inte har så mycket kunskap, men jag lär mig mer och mer varje gång jag tränar känns det som. Jag är den som alltid frågar instruktören elle dylikt om jag har några frågor, det är rikigt bra. Speciellt nu på mrorgonen när vi inte är många som kör, då är det lättare att fråga coh prata med dom. I fredags så pratade jag med instruktören som jag har på torsdagspassen. Jag sa att jag kännde mig as sur på mig själv, att min kropp inte orkade.. Då sa han att eftersom jag kört det passet nu i 6 veckor, så kommer det en period då det går trögt, så jag måste bara komma över den tröskeln, så kommer det gå lättare...
Så det är väl bara att bita ihop och köra på nu på torsdag igen.
Jag kännde det redan i morse att det var så mycket lättare! Rikight kul !
Jag tror att jag skall gå till biblioteket och kika på vad dom har för böcker om träning, det är kul att läsa om det och lära sig ännu mer saker om det. Eftersom jag har ett väldigt stort intresse för det, så vill jag bara suga in all information jag kan. Så det blir ett litet projekt nu i veckan
Ikväll kommer jag köra Core, rikigt bra pass faktiskt.. Bra start på veckan med ett dubbelpass.. har haft tillräckligt mycket vila i helgen
Ha en grymt bra dag/ |
|
Medlem sen: 2009-11-26 Län: Östergötland Inlägg: 42 | Citat:
Jag tror att jag skall gå till biblioteket och kika på vad dom har för böcker om träning, det är kul att läsa om det och lära sig ännu mer saker om det. Eftersom jag har ett väldigt stort intresse för det, så vill jag bara suga in all information jag kan. Så det blir ett litet projekt nu i veckan
Styrketräning - http://www.idrottsbokhandeln.se/Shop/Article/View/?articleId=707
Träningslära - http://traningslara.se/blogg/
Med boken och bloggen jag länkar till ovan kommer du väldigt långt. |
|
Medlem sen: 2010-01-20 Län: Västra götaland Inlägg: 7 | ÅÅ fan vad snällt..tack så mycket. Skall jag läsa och se vad det är för något spännandE  |
|
Medlem sen: 2009-11-01 Län: Dalarna Inlägg: 105 | Spinningen gick som vanligt riktigt bra och framförallt är det superskoj. För mig finns det inget bättre extraknäck
Förståndigt med sådan vila. Är ju under vila som kroppen återhämtar sig och bygger sig starkare. Det är ett måste att ha minst en vilodag/vecka. Enligt mig är min viktigaste träningsdag den jag inte tränar.
Ett tips för att fortsätta utvecklas är att regelbundet variera ditt träningsupplägg. Jag kan många övningar och strävar efter att ständigt rotera runt. Jag har målsättningen att mina gympass ej får se likadana ut. Genom att ändra lyfttempo, vikter etc blir din kropp ännu allsidigare, funktionell och utvecklas mer.
Har aldrig varit på Core själv, men är helt övertygad om att det är suveränt. Just bålen är det viktigaste av allt att träna. |
|
Medlem sen: 2010-02-22 Län: Södermanland Inlägg: 1 | Hallå!
Är ny, både till forumet och till träning i allmänhet, har försökt att gymmat förut, men gick väl så där, o när jag inte hade råd att förlänga gymkortet tog det stop helt o hållet!
Men nu är det dags igen!!
Har börjat nu att följa axon's 2.0
Lite skillnad förut när man varken hade ett schema eller direkta mål.. har problem med handlederna så förut vart det mest maskinövningar för att dom var lite snällare mot handlederna!
Känns lite bättre nu, och har känts väldigt skönt nu efter ett par veckor med axons schema med ordentliga rediga övningar med fria vikter!
nu vill jag bara börja äta så bra som möjligt o behöver lite förslag o råd om diverse pulver o tablatter som kan behövas! Är ganska påläst om kost o näringslära i övrigt när det kommer till vanlig mat..
Förutom axons 2.0 som kan läsas här (http://axon.blogg.se/2010/february/axon-10-50.html bara att skrolla ner..) så tränar jag två konditionspass i veckan.. 2h Innebandy en dag o löpning den andra..
pengar är inte nått jag har mykt av o vill inte köpa nått i onödan
Finns lite o välja på där ute har jag märkt, både bland märken o olika typer av samma pulver(vassler vs nått eller monhydrat vs nått annat),, vill veta vad som är bra
o billigt! vilka märken som går att lita på osv,,
Är 22 år, 180cm och väger 75-77 kg, men inga bra kg! inte mkt muskler o säkert mycket fett, så målet är att minska fett procenten men samtidigt gå upp i vikt till kankse 85-90 kg så vill inte bli jättestor, vill mest vara vältränad men med muskler som ändå syns!
är jätte tacksam till alla förslag o tips! =) |
|
Medlem sen: 2008-10-10 Län: Västra götaland Inlägg: 243 | @attarbotiv: Jag skulle rekommendera ett EAA-tillskott. Det är väl det proteintillskott som anses mest effektivt i dagsläget. Det är dessutom ganska billigt per träningspass. 1kg räcker till runt 100 träningspass, och kostar från 300kr. |
|
Medlem sen: 2010-03-24 Län: Stockholm Inlägg: 5 | @attarbotiv
Jag skulle rekommendera EAA FX som är väldigt prisvärt: http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173
Jag kör själv på det, Red Berry är också väldigt lätt att få ner. Smakar Red Bull. |
|
|