Reg.datum 2011-06-03
Antal inlägg: 8
Omdöme: 0
|
Hej, måste ställa en fråga.. kanske dum men har funderat ett tag
Jag äter gröt på morgonen och tar ca 30-35g fiberhavregryn och sen 2 dl vatten och sen in i micron. Gör den väldigt lös så jag kan blanda ut mitt casein protein i det.
Nu till frågan.. när man skriver i kalendern, ska man skriva 30g fiberhavregrynsgröt eller ska man skriva den vikt som blir när gröten är klar?? För det är ju bara vatten och gryna sväller juh.
Hoppas ni förstår fråga  |
Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 436
Omdöme: 13
|
Du kan göra på båda sätten. Om du väljer livsmedlet "Havregryn" så är det torrvikten av havregryn du ska använda. Om du väljer "Havregrynsgröt" så är det vikten när gröten är klar. |
Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 436
Omdöme: 13
|
Kan tilläggas att det blir oftast mer exakt om du väljer torrvikten när du har möjlighet att själv väga den. |
Reg.datum 2011-11-07
Omdöme: 1
|
30-35g havregryn är ju nästan ingenting? Jag äter 1 cup och det är ca 70 gram! Är det alldeles för mycket för mig kanske? Jag äter bara det till frukost och tänker att frukost är ett viktigt mål så jag blir hellre mätt så jag kan äta lunch senare? Tänker jag fel? |
Reg.datum 2011-06-03
Omdöme: 0
|
30-35 kanske inte är mkt om du bara har det. Som jag skrev oxå så blandar jag ju i protein i mitt, vilket innebär att det blir mer gröt.
30g fiberhavregryn + 33g proteinpulver(vilket motsvarar ca 26g protein) |