ont i armen!

2011-09-01 21:24
Reg.datum 2011-09-01

Antal inlägg: 2
Omdöme: 1
När jag kör biceps, speciellt med skivstång, så får ja grymt ont i benet på höger underarm. Är det någon som vet vad detta beror på? Har jag fel teknik?
2011-09-02 04:31
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 436
Omdöme: 13
Jag fick samma problem när jag började styrketräna. Troligtvis berodde det på att jag kramade för hårt om stången. Det ledde till slut till underarmsinflammation som satt i några månader.

Min lösning på problemet var att träna biceps med hantlar istället för skivstång, då slutade det att göra ont. Kanske kan vara nåt att testa?
2011-09-02 07:01
Reg.datum 2011-09-01

Omdöme: 1
Ja de käns ju onekligen som om en muskelinflammation kommer inträffa, för de sitter i en-två dagar efter ja tränat. Ja testade att lägga av med skivstång i typ en månad men fick ont direkt då ja började igen.

Får väll helt enkelt lägga skivstången på hyllan ett tag framöver då. Tack för svaret.
2011-12-18 21:48
Reg.datum 2011-12-17

Antal inlägg: 5
Omdöme: 0
Jag har samma problem och har alltid haft det så länge jag kan minnas men som sakta håller på att försvinna nu har jag märkt, när jag gör övningen mer frekvent. Men mitt råd är att byta skivstången mot en curlstång, då blir vridningen på underarmarna lite lindrigare.

Sen att få muskelinflammation i ett ben känns underligt. Snarare att du överrör dina underarmar. Jag vet inte hur tungt det är du lyfter men börja med att vänja din armar innan du lassar på.

Voltaren Gel förespråkar en bekant till krämpor i muskler och leder. Kan ju vara värt att prova, men det är inget jag har gjort och kan säga fungerar.
2011-12-18 23:02
Reg.datum 2011-12-06

Muskelinflammationer kan gå över i ett nafs. Vet jag. Lever med det i min sjukdom. Det är bara att äta diklofenak (finns receptfritt på apoteket) och smörja med riktigt hästliniment, för det är också inflammationshämmande. Smärtan går över fort. Inflammation får man ju av överansträngning, så antingen har du lastat på mer än du klarar av, eller så gör du något fel helt enkelt, för träna är ingenting farligt =)
Jag vaknade själv med inflammation förra söndagen (har fibromyalgi) och har sedan dess smörjt med hästliniment. Det onda är över nu.
Men du ska inte ha flytande hästliniment. Du ska ha Sjobogårdens proffs´s Arnika & Menthol liniment, "dopningsfri, massageliniment, kyler och regenererar". En burk med blå etiketter och blått massagegelé. Funkar kanon! Testa!
2012-03-02 12:28
Reg.datum 2012-02-21

haft samma problem då jag började träna att man får ont i armen när man kör biceps med stång. Felet som jag hade var att jag inte hade den rätta tekniken det kan vara att du vrider handleden eller något den ska alltid vara rak, försök ha armarna med ett mellanrum som är lika brett som dina höfter för att inte vrida armarna/handlederna så konstigt.
2012-03-02 12:30
Reg.datum 2012-02-21

Och precis som 2xist säger, det kan vara att du lyfter för stora vikter i början så testa att köra 1 vecka med lite mindre vikter för att vänja dig sen går du uppåt.

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;