Reg.datum 2011-08-07
Antal inlägg: 17
Omdöme: 1
|
Jag är mjölkallergiker (alltså inte laktosintolerant) utan äter havrebaserade produkter. Mitt stora problem är att få i mig proteiner på kvällen. Tränar ofta sent på kvällen mellan 19-21 och vill då inte trycka i mig en hel middag innan sänggående. Blir ofta att jag tar några knäckebröd å en banan eller omelett. Ibland mjölkfri proteindryck. Någon som har nått bra tips på bra mat efter träning å innan sänggående som är mjölkfri?? Är trött på ägg å makrill Tacksam för svar =) |
Reg.datum 2011-10-23
Antal inlägg: 1
|
Jag äter kyckling, bryn kycklingfiler i stekpannan och lägg de i en form och in i varmlyfts ugnen på 175 grader i 17minsedan är de klar,låt de kallna och sedan är det bara att skära de i småbitar och äta som godis innan läggdags.
kyckling är gott kallt. |
Reg.datum 2011-08-07
|
Tack för ditt tips =) |
Reg.datum 2011-11-19
Antal inlägg: 1
Omdöme: 0
|
Tonfisk gör röra med rödlök (extra fint hackad) majonäs soya ( men använd Kikkoman sushi soya, INTE kinesisk
Makril i tomat direkt på mackan eller knäckebröd
Mandlar kan vara jobbigt att äta tillräckligt men massa proteiner och nyttigt fett
Gogreen har soyabönor som är rostade och salta, ät dom direkt från påsen goda och nyttiga |
Reg.datum 2011-11-16
Antal inlägg: 19
Omdöme: 2
|
Tja!
Du kan ju köpa kalkon i skivor och äta 18g protein per hundring och bara 3g fett. Annars rostbiff i skivor. Sedan finns det ju Kasseinprotein, Sojaprotein, Äggprotein och även köttprotein typ carnivor på burk.
Det enda som du ska undvika äe ju det som i folkmun kallas whey d.v.s vassleprotein som är väldigt bra om man inte har problem med just mjölk |
Reg.datum 2011-08-07
|
Åå tack för toppen bra tips =) Men vad är carnivor på burk för nått?? (finns säkert inte i lilla Karlskrona) |
Reg.datum 2011-11-16
Antal inlägg: 19
|
Carnivor beef, det är märket typ, tror inte det finns så många andra märken just nu, ganska nytt tror jag. Men det är iaf protein som är gjort på nötkött helt enkelt, bara blanda med vatten i en shake precis som med vanliga pulver, finns på gymgrossisten bla. Har inte testat själv dock då det är dyrare än vanligt vassleprotein som jag tål. |
Reg.datum 2010-12-09
Antal inlägg: 7
|
Kasein och vassle är ju mjölkproteiner båda två, vet du om du är allergisk mot båda? |
Reg.datum 2011-08-07
|
Jag vet att det är mjölkprotein. Men jag använder mig av Holistic proteinpulver. Innehåller typ bara 0,005 % laktos så det funkar för mej =) |