Snacka om kost

1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
2009-02-04 16:41
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 40
Omdöme: 0
hehe, alltid kul att lura nån, om en så bara för ett tag :)
2009-02-07 16:38
Reg.datum 2009-01-08

Antal inlägg: 13
Ja det är verkligen intressant med omega-3 kapslar :P! I vilket fall ät en varierad kost så blir det bra och undvik gärna skräpmat. Käka mycket fisk & fågel grönsaker + frukt! Pasta, linser , bönor, ris, potatis. Kött & ärtsoppa ^^.
Jag brukar käka tonfisk sallad en hel del man får i sig massa mineraler & viktiga oljor.. Stek all mat i Olivolja oxå det är så .... gott! Köp whey80 protein + omega 3 & Berocca om ni tränar på extrem nivå!! Kan inte fler tips sunt förnuft helt enkelt --> ät med gott samvete!! Fan nu blev jag hungrig igen!!!
2009-11-01 14:08
Reg.datum 2009-11-01

Antal inlägg: 2
Hej allihopa!

Jag är helt ny här, och ser med glädje till att få använda denna sida. =)
Tänkte bara som "gröngörling" fråga hur man gör om tex: en cola 33 cl, till vikt i gram i kostdagboken? Försöker få till det men går sådär.

Tack på förhand och hoppas ni får en fin dag!!

MVH Anna
2009-11-01 17:12
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
Citat:
Guinea-pig-lover skrev:
Hej allihopa!

Tänkte bara som "gröngörling" fråga hur man gör om tex: en cola 33 cl, till vikt i gram i kostdagboken? Försöker få till det men går sådär.

MVH Anna
Hej!
Jag tror du kan räkna med att 1 liter cola väger 1 kg, dvs. 33 cl = 330 gram. Det är kanske inte 100% rätt, men väldigt nära i alla fall.
2009-11-01 20:16
Reg.datum 2009-11-01

Antal inlägg: 2
Citat:
calle skrev:
Citat:
Guinea-pig-lover skrev:
Hej allihopa!

MVH Anna
Hej!
Jag tror du kan räkna med att 1 liter cola väger 1 kg, dvs. 33 cl = 330 gram. Det är kanske inte 100% rätt, men väldigt nära i alla fall.

Tack så mycket! =)
2009-11-30 13:23
Reg.datum 2009-11-14

Antal inlägg: 65
Olivolja är nog inte de bästa att steka i då det kan bilda onyttiga ämnen då den inte tål alltför hög temperatur. Rapsolja är nog mer att föredra.
Ang kost: kosten som gjort underverk för mig är följande:
Öka de fleromättade & enkelomättade fettintaget (främst på senare tidpunkten av dagen och framåt. Undvik inte mättat fett helt & hållet då de höjer hormonerna. Insulin är ett fettlagrande hormon så minska andelen kolhydrater till ca 15-20% av ditt kostintag.
Protein: 3-4g/per kroppsvikt och en låg-proteindag i veckan (var 7 dag , vilodan gärna tex).

Kaseinintag på kvällen (mättat fettförsämrar insulinkänsligheten vilket gör att mindre närings styrs till muskelceller och mer till fettcellerna) men är guld för ha en jämn proteinbalans då man inte äter något på kvällen.
Mjölk är kasein. 3% fetmjölk efter träningen vilket även det stimulerar proteinsyntesen.

Massor att ta upp så jag rekomenderar boken " The maximum muscle guide " av joachim bartoll & den termogena dieten vilken är gratis på nätet.

Mvh
2009-12-02 09:31
Reg.datum 2009-11-10

Antal inlägg: 6
Jag undrar om avvägningen protein vid deff. Tränar styrketräning 4 dagar i veckan (4-splitt) samt 2-3 cardio-pass.

Jag försöker se till att äta ca 2g protein per kilo kroppsvikt, och middagen efter träningen är mestadels högvärdigt protein och lite fett och kolhydrater (har då tagit en frukt direkt efter träningen + ev vassle). Ibland har jag dock bommat kosthållningen under dagen och har ätit lite väl mycket annat. För sådana enskilda dagar under deff, skulle ni prioritera att få i er tillräckligt protein totalt och strunta i kalorieunderskottet den dagen, eller skulle ni välja att hålla er till kcal-gränsen? Vad ser ni som the lesser evil?

Tack,
FG
2009-12-02 11:02
Reg.datum 2009-11-14

Du får formulera enklare och skriva ditt mål allmänt, så skall du få ett bra utformat svar av mig. :)
2009-12-02 22:05
Reg.datum 2009-11-10

Antal inlägg: 6
Gör om, gör rätt? :)

Gällande enskilda dagar under deff: I läget där man efter träningen redan ligger på max-kcal, utan att ha fått i sig ca 2g protein per kilo kroppsvikt, skulle ni prioritera:
a) se till att få i sig ordentligt med protein efter träningen och nå ca 2 g/kilo kroppsvikt
b) hålla nere kaloriintaget och bara äta en liten portion med protein

Hoppas min frågeställning blev tydligare.
Tack,
/FG
2009-12-03 08:58
Reg.datum 2009-11-14

a är att rekomendera. Det handlar inte bara om efter träningen.
Jag ligger på en 4,1kg protein per kroppsvikt och låg proteindag var 7 vilodag på ca 0,8 för att chocka kroppen och alltid få full effekt av proteinets verkan.

Jag rekomenderar dig att minst ligga på 3 (1,8 kilo räkor kostade mig 79 kr på netto kampanjvara) och 1,8kilo dansk lövbiff kostade 99 kr. Jag menar det finns billiga proteinvaror i hyllorna ;)

lägg ägg o räkor på morgonmackan , ta proteinpulver berikat med bcaa på morgon fastande mage, (23 g bara där) osv så är du snart uppe i 3 kilo per kroppsvikt :)
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;