Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
|
Citat: Bredvid det brukar jag ta 10 gram mörk choklad (86%) och torrostade jordnötter för att få i mig bra fetter. Testa det  ! Är verkligen fettet i jordnötter bra? Har hört att det innehåller (för) mycket omega-6 och (för) lite omega-3. |
Reg.datum 2009-11-01
Antal inlägg: 151
Omdöme: 24
|
Ok, det är inget jag har hört talas om tidigare. Kanske ligger något i det, vet ej. Men om man äter en allsidig kost, innehållande fet fisk, är det inga problem att få i sig tillräckligt med Omega 3. Om man utgår från förhållandet mellan mättat och omättat fett för att bedöma nyttigheten är i alla fall jordnötter, särskilt torrostade, riktigt nyttiga. De jag äter har en total fetthalt på strax över 50% där endast 4-5 gram är mättat fett. Jag tror i alla fall på jordnötter och för mig som får kämpa för att få i sig tillräckligt med kalorier är det perfekt . |
Reg.datum 2010-06-27
Antal inlägg: 13
Omdöme: 1
|
hört talas om tran? så slipper du kapseln.... btw så är ju sushi oftast tillagat med någon slags sockervinäger som gör riset till en kaloribomb. Dessutom så är det ju vitt ris.... Om man skall tro på vad miss Skipper säger |