Reg.datum 2009-02-08
Antal inlägg: 4
Omdöme: 0
|
Hej på er!!
Finns det någon som kan tipsa lite hur en nybörjare ska träna för att få bort överflödiga kilo som sitter lite överallt. Vill bli av med bilringar, mage och gäddhäng bla. Har tränat på gym för länge sen.
Sen en fråga: min ena armbåge är som om den låser sig när jag drar stången uppifrån och ner framför ansiktet. Vad ska jag göra? |
Reg.datum 2009-01-08
Antal inlägg: 13
|
Hmm... Jag tycker du ska börja äta nyttigt & med det menar jag sunt förnuft ät med gott samvete.. Sen så tycker jag du ska börja med att jogga & och utföra konditionskrävande övningar. Lugna dig med muskelbyggande övningar ett tag & fokusera på kosten & dina rörelsemönster. För att se resultat så måste du ändra eller se över alla aspekter i din nuvarande livssituation. Gör träningen till en livsstil och inte bara en tillfällig period inför beach 09 för ringarna kommer tebax ^^!! Lycka till & kämpa på! |
Reg.datum 2008-10-10
Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
|
Styrketräning är ett väldigt bra sätt att få "ordning" på sin kropp. Du kommer få bättre hållning, och de större muskler kommer även göra att din kropp gör av med mer energi vilket gör det enklare att gå ner i vikt.
Mitt tips är att se om du kan få hjälp från gymmet med ett träningsschema och även att de visar dig hur du ska utföra övningarna korrekt. I många gymkort ingår detta gratis, annars kan det vara väl investerade pengar.
Angående din armbåge tycker jag du ska uppsöka en sjukgymnast om du inte redan gjort det. Många såna problem kan bli bra med rätt rehab. Det brukar bara kosta 80kr per besök så det är ingen större utgift. |
Reg.datum 2009-02-08
Antal inlägg: 4
|
Tack så mycket för dom svar jag fått.
Ett träningsschema har jag fått hjälp med, men det är bara en liten del som han tyckte att jag skulle börja med.
Ang min armbåge som jag tycker går i lås, så tror jag att det kan vara att man är ringrostig och otränad. Det kändes inget konstigt när jag höll lite närmare mitten på stången. Får prova en annan maskin som tar på samma ställe. Instruktören ville att jag skulle hålla vid kröken på den långa stången. |