Reg.datum 2011-08-07
Antal inlägg: 3
Omdöme: 0
|
Är det någon som har tips på benövningar man kan göra utan att belasta foten? Efter operation kommer jag inte att få belasta foten på fyra veckor! Helst ska det vara görligt hemma, eftersom jag kommer att ha svårt att ta mig till gymmet också. |
Reg.datum 2010-12-02
Antal inlägg: 4
|
Allt som har med vatten och bassänger att göra brukar vara skonsamt. Kräver dock förflyttning. Springa i bassäng med flytväst? Kolla med din läkare! |
Reg.datum 2011-08-07
|
Jag har också tänkt bassäng, men dessvärre kommer det att sitta ett bandage på som måste hållas torrt :-( Efter fyra, fem veckor kommer det kanske gå bra. |
Reg.datum 2010-10-24
Antal inlägg: 48
Omdöme: 11
|
Jag har för tillfället också opererad fot (brott) och har gips. Jag tränar lite med gummiband. Spänner dom på underbenet och fäster andra ändan någonstans på golvet och kör bensparkar. Du kan använda gummibandet till lårcurls också. Om du har lust att ta dej till gymmet borde dom maskinerna, benspark och lårcurl vara bra att köra om du kan ställa in dom så att trycket är tillräckligt högt upp på underbenet. Annars kan man nog fixa det på något sätt med en kabelmaskin. |
Reg.datum 2011-08-07
|
Gummiband är bra! Jag ska genast införskaffa - tack! |