träningsvillig ?!!

2011-05-13 16:53
Reg.datum 2011-02-06

Antal inlägg: 10
Omdöme: -1
jag vill träna!! har vart ute och sprungit/powerwalkat varje dag i en vecka skulle jag tro. men jag får nästan tvinga ut mig! kan ni inte ge mig lite tips på hur jag ska göra? äta annorlunda? tipsa på träningspass? vill ju såklart blir av med det överflödiga! :) tacksam för svar!!
2011-05-14 08:06
Reg.datum 2010-10-24

Antal inlägg: 48
Omdöme: 11
Börja med något som du tycker är roligt istället för powerwalk. Prova på olika idrotter tills du hittar din grej.
2011-05-14 14:20
Reg.datum 2010-08-15

Antal inlägg: 96
Omdöme: 43
Skaffa ett träningskort på nåt gym och prova en massa pass. Spinning, pump, zumba, core och allt de nu kan ha så du kan hitta något du tycker är roligt. Variation brukar vara betydligt roligare än att göra samma sak hela tiden, så prova mycket. :)

Och sen tycker jag du ska ta det lite lugnt med träningen. Träna varje dag behöver man verkligen inte göra, och dessutom är risken mycket stor att du och din kropp tröttnar om du går ut för hårt i början. Träna varannan dag istället.

Sen är det så att man ibland får tvinga sig till att träna, det är inte alltid så jävla roligt. Men för att få en regelbundenhet så måste man gilla det man gör, i alla fall för det mesta. Försök därför hitta några aktiviteter du tycker är roliga att göra, och som sagt variera dig så mycket du kan.

Good Luck! :)
2011-05-14 17:53
Reg.datum 2011-02-05

Antal inlägg: 29
Omdöme: 0
De du behöver är någon träningspartner som "pushar" dig eller är nästan på samma nivå med. Antingen som Johanna säger att köpa ett 10 gångs kort på gym och prova på så man inte lägger ut allt för mycket pengar på medlemskap som man sedan inte orkar fortsätta träna eller annan orsak...

Hitta något du gillar som hugok säger eller tävla med vänner se vem som orkar vad, kan vara en rolig grej. Inom vad som, ex vem som tar mest steg på en dag med stegräknare, vem som lagar godast nyttigast mat, eller simma längst under vatten.

Sen därifrån kan du känna vad du behöver....
2011-05-15 08:01
Reg.datum 2011-02-06

Antal inlägg: 10
Omdöme: -1
tack för tipsen!!
jag har precis slutat med fotbollen, då jag inte hinner spela i ett div 2 lag.. Jag har ju skolan och så med.. Det blev för stressigt, för seriöst ni vet..
Jag och min kusin brukar ta en joggingrunda/powerwalk några gånger i veckan. Då känner jag att ''fasen vad kul''! men det kommer då när jag verkligen inte vill men jag tvingar mig ut, sen när jag väl är färdig så tänker man ''varför vill man inte detta! sjukt gött efteråt en hård träning'' Kör också intervaller i backar och så. Jag är inte så suger på gym, det är lixom inte min grej ;)

Mezrix, detdär med tävlingar, det borde jag göra oftare. Blir mer till sommarn nu när man kan hoppa i sjön och göra massa simtävlingar, tack så mycket! :)
2011-05-15 08:50
Reg.datum 2010-08-15

Antal inlägg: 96
Omdöme: 43
Då är du nog som de flesta andra helt enkelt! Det är inte alltid så jävla roligt att lyfta röven ur soffan och ge sig iväg på det där träningspasset, men efteråt känns det kanon! :D Och du behöver verkligen inte känna dåligt samvete för att du inte tycker att träning är det roligaste som finns i hela världen, det är ganska få människor som faktiskt tycker det. :) De flesta av oss är vanliga motionärer som mår bra av att träna, men som får puscha oss själva ordentligt ibland för att faktiskt göra det!
2011-05-19 18:55
Reg.datum 2011-05-15

Antal inlägg: 8
Omdöme: -3
Jag går på Easy Life och där kan kan man gruppträna Easy Dansa Zamba 1/2 timme + 1/2 timme Easy Dansa Afro ( man kan oxå blanda in Easy Dansa Mix,Easy Mage/Rygg,Pilates m.fl. ). Tre dagar i veckan.

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;