Reg.datum 2010-11-09
Antal inlägg: 6
Omdöme: 0
|
Jag och en kollega följer Martin Berkhans IF med goda resultat. Jävligt praktiskt om man vill deffa samtidigt som man ökar i styrka och samtidigt slippa leva hela sitt liv på ett svettigt gym.
Två pass på 10 dagar med stor fokus på helkroppsövningar.
Pass 1:
Chins med vikter
Bänkpress
Marklyft <--
Militärpressar
Shrugs
Elbows out extension (eller annan trevlig tricepsövning)
Pass 2:
Chins med vikter
Bänkpress
Benböj <--
Militärpressar
Shrugs
Elbows out extension (eller annan trevlig tricepsövning)
Fokus på tyngre lyft och färre reps. På det en diet bestående av protein 3xKV och ett kaloriunderskott på 200-400 kcl/vilodag. Träningsdagar minimalt med protein och nära underhåll eller ett par hundra kcl över underskott.
Fick mig att öka rejält i styrka och droppa rejält i kroppsfettprocent. |
Reg.datum 2010-10-24
Antal inlägg: 48
Omdöme: 11
|
Jag kör Ehrling Wahlgrens armprogram för överkroppen, blandade upplägg för benen och ett par kickboxningspass. |
Reg.datum 2010-01-19
Antal inlägg: 2
|
För tillfället kör jag enligt följande:
Dag 1 - Löpning
Dag 2 - Body pump
Dag 3 - Bröst
Dag 4 - Armar
Dag 5 - Rygg
Vanligtvis kör jag mån-tors + fre/lör/sön beroende på hur helgen ser ut. Har testat lite olika varianter, men detta är ett upplägg där jag känner att kroppen håller och jag får ut maximalt per muskelgrupp. Kommer fortsätta köra enligt detta schema under några månader till för att längre fram i vår kör mer fokus på löpning (skall springa GöteborgsVarvet av någon anledning) samt mer mage. |
Reg.datum 2010-12-20
Antal inlägg: 2
|
Gymmet:
Pass 1 Rygg, baksida axlar, mage
Pass 2 Bröst, framsida axlar, sidor axlar
Pass 3 Ben, vader, mage
Pass 4 Rygg, biceps, sida axlar
pass 5 Triceps, mage, hamstrings
Konditionsträning:
Zumba 3 gånger i veckan som intruktör
Just nu morgonpromenader på 30-60 minuter 5 dagar i veckan
Det blir 2-3 veckor tungt med 5-8 reps och sedan 1-2 veckor lite lugnare med 10-12 reps. Byter övningar med var fjärde vecka, inte alla med en hel del. Kör på med detta under någon månad till i alla fall...så får vi se vad coachen säger... |