Varför rasar jag i styrka?

2009-01-10 12:03
Reg.datum 2009-01-08

Antal inlägg: 13
Omdöme: 0
Hej! Det här är min första tråd någonsin och jag känner att jag vill dela med mig av ett problem jag har!

Jag har under senare tid lagt märke till att jag har tappat styrka i både bröst & armar. För brukade jag träna bänk på 85 kg x 7-8 lyft. Idag orkar jag knappt göra 75 kg x 5-7 lyft :/. Jag har tränat som jag vanligt & ökat i muskelmassa men ändå blir jag svagare! Vad kan detta bero på?
2009-01-11 17:04
Reg.datum 2008-10-10

Antal inlägg: 431
Omdöme: 12
Låter nästan som överträning. Testa att vila helt från träningen en vecka eller två och se om det hjälper.
2009-01-11 21:51
Reg.datum 2009-01-08

Jag har vilat i två veckor nu så vi får se vart det tar vägen! Jag har tränat ganska hårt så det är inte helt omöjligt att överträning är fallet! Har även nytt program där jag tränar olika muskelgrupper bara 1 gång i veckan!
2009-01-12 12:59
Reg.datum 2009-01-12

Antal inlägg: 3
Troligen så missförstår jag dig men du skrev att du "Idag" tog 5-7 * 75kg, antar att du bygger det på resultat över några veckor och inte en dag.

Dock så säger du ju att du har vilat ett tag så det motsäger ju lite det ovan skrivna och även överträning.

Men om jag var du du skulle jag låta pattarna vila helt en vecka och sedan strunta i bänken i en månad och köra lite alternativa övningar för brösten, för att sedan återgå till bänken och börja pressa.

Behöver ju nödvändigtvis inte vara något fysiskt heller, mörkret och kylan påverkar iallafall mig mycket psykiskt och då också resultatet på gymmet.

Känn efter och testa, formen kommer nog tillbaka skaru se!
2009-01-12 20:39
Reg.datum 2009-01-08

Ja det kan vara flera olika faktorer som spelar roll, Men jag tror att jag är på väg & bli bra igen. Har vilat ordentligt och dragit ner på träningen lite. Det är viktigt med vilan och det är där mitt problem har sin grund!

Bli medlem nu, det är gratis!

Förutom möjligheten att skriva i forumet, så kan du ha träningsdagbok eller matdagbok / kostdagbok. Registera dig här.
;